KULTURA ENTER 2011/07 nr 36
-
Kryzys ekonomiczny jako temat dla teatru
Agata Dąbek -
Wszystko zaczęło się w mieście, do którego nie zdołał wkroczyć legion Napoleona. Opowieść Polki maszerującej z Oburzonymi
Jakub Wydrzyński, Amira Bocheńska -
Rozmyte pojęcie. maltafestival 2011
Katarzyna Piwońska -
Architektura i partycypacja
Małgorzata Spasiewicz -
Konsultacje społeczne Parku Rusałka w Lublinie
Jan Kamiński -
Pogańska ścieżka
Witt Wilczyński -
Obrzędowość słowiańska dzisiaj
Witt Wilczyński -
Coming-out kultury szerokiej
Marcin Skrzypek -
Kultura szeroka czyli językowy spisek
Marcin Skrzypek -
Historia jako pretekst
Anna Królica
Informacje o okładce
Widmo kryzysu krąży po świecie, po Europie. Czy także po Polsce?
W „kulturzeenter.pl” przyglądamy się dziś dwóm przejawom „języka kryzysu”. Agata Dąbek na przykładzie dramatu „Enron” napisanego przez Lucy Prebble ukazuje przykład strategii rozmowy o tym co niewidoczne, a najbardziej dotkliwe. Otwartym pozostaje pytanie, w jakim zakresie ze strategii tej korzystają polski teatr czy inne obszary sztuki… Drugi cytat z „języka kryzysu” przynosi relacja Amiry Bocheńskiej z hiszpańskiego prostestu: Marszu Oburzonych do Brukseli. Tak jak z całkowitą pewnością da się stwierdzić, że społeczne działanie bezpośrednie jest zasadniczo odmiennym od tekstu scenicznego rodzajem strategii, to zadziwiająco identyczne jest wynikające z lektury pytanie: jak to się dzieje, że polscy Oburzeni nie sięgają po jakiekolwiek znaczące, widoczne sposoby rozmowy o tym, co dotkliwe?