KULTURA ENTER 2016/01 nr 69
-
FELIETON. Od redakcji
Barbara Odnous -
FELIETON. „Nasz kolor to czerwony”
Bohdan Zadura -
FELIETON. Obcy, czyli źli… Czy Europa poradzi sobie mentalnie z napływem uchodźców
Łukasz Jasina -
REPORTAŻ. Przygraniczni
Krzysztof Bąk -
DZIAŁ WSCHODNI. Dekomunizacja, lustracja – doświadczenia i wyzwania przyszłości
KIEW 2015 − panel -
DZIAŁ WSCHODNI. Długie pożegnanie. O dekomunizacji w Ukrainie
Maksym Wichrow -
DZIAŁ WSCHODNI. Litewskie spojrzenie na Wschód
Antoni Radczenko -
DZIAŁ WSCHODNI. Hybrydowa nagroda w czasie wojen hybrydowych
Inesa Kuryan -
PRZYJAZNE MIASTO. Czy już rozumiemy rewitalizację? Modne słowo na „re” dekadę później
Marcin Skrzypek -
NOWE MEDIA. Larpy w Polsce
Krzysztof Księski -
ZARZĄDZANIE KULTURĄ. Romowie trzeciego sektora
Agnieszka Caban
Informacje o okładce
Aleksandra Supińska (ur. 12 września 1989 w Warszawie)
Obecnie doktorantka na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
W 2014 roku obroniła dyplom z wyróżnieniem dziekańskim z grafiki warsztatowej w pracowni prof. Smolnickiego na tej samej uczelni; licencjat na Europejskiej Akademii Sztuk w pracowni prof. Ryszarda Osadczego.
W 2014 roku przebywała na stażu z designu użytkowego w Granadzie, w 2012 roku na semestralnej wymianie z Universidad Del Pais Vasco w Bilbao na wydziale sztuk pięknych.
Udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i zagranicą, m.in. w Warszawie, Lublinie, Krakowie, Bilbao, Granadzie, Madrycie i Rumunii.
Uprawia litografię, linoryt, sitodruk oraz techniki metalowe.
Jej wielobarwne prace nawiązują estetyką do mistrzów pop-artu. Charakteryzują się płaskim, zdecydowanym kolorem oraz wielością matryc, które wykonuje ręcznie bez użycia komputera. Dzięki wielokrotnej multiplikacji kreski autorka sprawia, że nabite na siebie obrazy zaczynają wibrować, co powoduje wrażenie subtelnego ruchu, rozedrgania.
Od jakiegoś czasu wierna tematyce architektonicznej. Szczególną uwagę zwraca na niepowtarzalność i oryginalność bryły danego obiektu.
Autorka za pomocą swoich prac „pisze” intymny dziennik miejsc, które odwiedziła i które stały się dla niej ważne; próbuje podzielić się swoją fascynacją konstrukcjami architektonicznymi, ożywić i pokazać je swoimi oczami.